Veneen alkuperäisissä kytkennöissä keulakoneen akku on täysin itsenäinen yksikkö. |
Käytännössä lisään keulakoneen akulta + johdon 1+2 kytkimelle ja yhdistän maajohdot näin saan keulakoneen akun startin backupiksi, jos sattuu käynnistysakku olemaan syystä tai toisesta tyhjänä. |
Liitoksen päälle kutistesukka ja se on valmis. |
Johdot valmiina. |
Kytkennän jälkeen veneen sähköt toimii seuraavalla tavalla: 1: pääasiallinen käyttö. Ainoastaan starttiakku syöttää virtaa moottorille / elektroniikkaan 1+2: keulamoottorin akku on starttiakun rinnalla 2: ainoastaan keulamoottorin akku käytössä. Tämän kytkimen sijainti sattuu mielestäni olemaan lähes ainoita Alutrollin huonoja puolia. Kytkimen pystyisi sijoittamaan myös niin, että siihen yltää veneen ollessa trailerilla, nyt se on viety niin kauaksi, ettei siihen yllä. Syytän tätä virtojen päälle jäämisestä. :) |
Johtoviidakko on aikamoinen. Hommaa pystyisi siistimään siirtämällä maadoituspisteen pois starttiakun navasta. Tämä olisi ainoastaan kosmeettinen korjaus ja siten jäänyt tekemättä. |
Mikä työkalu tuo liittimien tekoon on?
VastaaPoistaMeillä akku temppuilee, mutta autossa. Se pitäisi saada korjattua lähiaikoina. Meillä kun on vain yksi auto. Onkohan kuinka erilaisia ne näihin akkuihin verratuna? Hintahaitari varmaan melko sama. https://www.iisalmenautoala.fi/tyokalut
VastaaPoista