Bomberissa on melko raju X-uinti, tavoitteena olisi etsiä raskailla koukuilla ja mahdollisesti leikareilla yhdistelmä, jolla saisin uintia rauhoitettua. Omat kokemukset ovat osoittaneet, että rauhallisempi uinti nostaa kalojen keskipainoa. Tietysti vauhdin kanssa voi pelata aika kivasti, mutta edelleen miniminopeus on 3km/h tietämillä. Vinkkejä Bombereiden säätämiseen otetaan vastaan.
Kalikkahommia varten kiinnostaisi hommata isot kelkat. Pikkuplaanarit koen vaapunvedossa lähinnä rasitteeksi. Pitää nyt harkita, alkaa veneen paino karkaamaan jossain vaiheessa varustelua niin ylös, että on pakko miettiä sitäkin mitä laitetaan ja mitä ei.
Kaukaisissa haaveissa siintää 140 Suzuki, kuitenkin Honda on palvellut niin moitteetta, että annan sille ainankin vuoden verran jatkoaikaa. Mielestäni 1-2 miehen käytössä, täysillä tankeilla ja uisteluvarustuksessa kulku on vielä vaivatonta ja en osaa kaivata lisätehoja.
3 ukkoa ja vähän kovempi keli alkaa olla rajoilla, 90 koneesta puuttuu tietty räväkkyys, kun kaasuun vastaavuutta vaaditaan. Perus hyvänkelin päiväretkeilyyn en keksi mitään syytä miksi pitäisi runkoon yli 100hp moottori laittaa.
Aikanaan oli vetouistelu lehdessä osio "paten" vinkki. pauli särkkä siinä kuvien kera näytti viritelmiä. Bomberiin pate oli liimannut porrasläppä lisän. Siten että bomberin oman leyn päälle oli liimattu saman mallinen osa josta sit taittu eteen päin porras lista. Olet varmaan nähnyt tälläisiä bombereita? Käsitykseni mukaan uinti tuli "nätimmäksi"
VastaaPoista