Viisi vuotta sitä aktiivisessa heittokalastuksessa jaksoikin. Olipa muutaman kerran ankkuri sen verran tiukassa kajakin kanssa, että sai hakea veneen millä sen repi irti pohjasta. :)
Alutrollin myötä pyrin välttämään kompromisseja ja tekemään heittokalastuksesta niin helppoa kuin mahdollista. Veneen keulalle tulee MotorGuiden XI3 sähkökeulamoottori, joka yhdistetään Pinpoint-kaapelilla N2K verkkoon / Carbon- näyttöön.
MotorGuiden runko koostuu kahdesta jämäkästä alumiiniprofiilista. |
Tuttuun tapaan asennus pulttien mitoitus on tyyliin "sopii kaikkiin veneisiin". Omaa asennusta helpottaakseen nämä kannattaa lyhentää sopivan mittaisiksi. |
Yli puolet vähemmin ruuvattavaa ahtaassa kotelossa. |
Akkukotelolta tulee 10mm2 virtakaapelit. Liitokset tein holkeilla ja kutistesukalla. |
SonicHub2 löysi paikkansa akkukotelosta. Hubin vieressä on keulamoottorin 60A sulake, josta voi tarvittaessa ottaa myös virrat pois moottorilta. |
Edellisen omistajan toimesta veneessä on jo valmiina erinomaiset akut. Keulamoottorille 75Ah ja startti / elektroniikka-akku 55Ah |
Jos keulamoottorille on veneen rungon puolesta hyvin tilaa ei itse laitteen asentaminen ole kovinkaan haastava rasti: 4 x 8mm reikää pedille / asennusjalalle, akulta virtojen veto ja näin laite on vähimmäiskunnossa valmiina vesille.
Milla osallistui koeajoon. |
Pikaisella kopaisulla keulamoottori toimi ongelmitta. Toki laitteen käyttö varmasti vaatii vähän alkuun pientä harjoittelua.
Koeajon toinen tavoite oli tsekata kaikukuvaa. Ensimmäisissä testeissä TM150 anturin asento osoittautui hieman vääräksi. Kalakaaret eivät olleet symmetrisiä. Nyt on asentoa korjattu ja nopealla testillä kuva vaikutti paremmalta.
Kuvaa ensimmäiseltä koeajolta. Kalakaaret ovat toispuoleisia. |
Tällä kertaa haasteeksi tuli löytää edes kalaa ennestään oudolta selältä. :D Kyllähän niitä lopulta löytyi ja ensikopaisulla kuvakin vaikuttaa paremmalta. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoi.