Ohjaukseksi valittiin tuttu ja turvallinen Baystar. Myös ensimmäiset pienet vastoinkäymiset kohdattiin ohjauksen asennuksen parissa.
Vanhasta muistista luettelin tarpeet tilaukseen: Pari T - haaraa, jossa toisella suoralla sivulla kartiokierre ja yksi suora nippa kartiokierteellä. Näillä tarpeilla oli tavoite asentaa t - haarat ohjausrummun taakse, jotta pilottiasennuksessa välytytään lyhyiltä tumppiletkuilta. Pieleen meni.
Baystarin rumpu on uudistunut eikä siihen enää kierretä kartiokierteitä. Mukavaa mukava pikku havainto siinä vaiheessa, kun ollaan alkamassa kietämään osia paikoilleen.
Nykyään käytössä on suunnattavat o-renkaalliset liittimet, joiden kanssa lukitteita ei käytetä ollenkaan. Sinällään hieno uudistus, mutta olisi tietysti myyjäliikkeenkin ollut kohteliasta mainita, että rummun tyyppi on muuttunut. Uudet liittimet tunnetaan nimellä ORB- liitin.
Onneksi t-haarat löytyivät myös ORB- liittimillä, tilausta vetämään ja taas odotellaan.
"DO NOT USE NTP FITTINGS" |
Ohjausrummulle reiät. |
Sylinteri paikoillaan. |
Ennen letkujen vetoa on hyvä tehdä kaikki tarvittavat reiät. Pilotin pumppu tulee pulpetin alla olevaan laatikkoon. |
Projekti nytkähti pienen askeleen eteenpäin. Pilotin asennus ja ilmaus ottaa vielä päivän, eiköhän tämäkin vene näe avoveden ennen vappua.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoi.